Nieuws
rss


02.06.2015

10.000ste Master ‘By Renault Trucks’ gaat naar Lis Transport

Comfortabele bestelwagen

Renault Trucks heeft de 10.000ste Renault Master van 2014 geleverd aan LIS Transport. Daarmee komt het totaal aantal Renault Trucks in het transportbedrijf uit Sint-Katelijne-Waver op zeventien te staan. De nieuwe Master wordt ingezet voor nachttransporten tussen Europese luchthavens en zal jaarlijks ruim 150.000 kilometer afleggen.

LIS Transport is gespecialiseerd in nachttransport met bestelwagens, verhuring van vrachtwagens met chauffeur en palletdistributie in België, Luxemburg en Nederland. Het bedrijf heeft een wagenpark van een 75-tal voertuigen met trekkers, bakwagens, chassis voor afzetbakken en lichte bestelwagens. Het bedrijf is bezig met de volledige vernieuwing van zijn wagenpark dat tegen 2018 afgerond moet zijn.

Bij de vernieuwing van zijn vloot kiest LIS Transport steevast voor Renault Trucks. Na de Renault Trucks T en D, gaat de voorkeur voor de lichte bestelwagens nu ook naar de Master by Renault Trucks. “Het is onder meer op vraag van de chauffeurs dat we naar de Master overschakelen”, zegt afgevaardigd bestuurder Roger Van Cleynenbreugel. “We hebben er al enkele en onze chauffeurs vinden het een zeer comfortabel voertuig.”

LIS Transport koos voor de lange versie, de Renault Master 165.35 FG L3H2 C. Die heeft met zijn lengte van ruim 6 meter een laadvolume van 13 kubieke meter. Net als de vrachtwagens van Renault Trucks heeft de Master ‘by Renault Trucks’ een rood identificatieplaatje om de band met de rest van de familie duidelijk te maken. In het vooronder van de Master zit een motorblok van 2,3 liter met een vermogen van 165 pk. De krachtbron beschikt over bi-turbotechnologie zodat hij bij alle motortoerentallen over een maximale laaddruk beschikt. Dat vertaalt zich in een beter rijcomfort, toegenomen prestaties en een lager verbruik. De Master heeft een Eco-modus waarmee de bestuurder zijn brandstofverbruik kan optimaliseren met een simpele druk op de knop. Samen met het Stop & Start systeem, dat de motor automatisch stillegt wanneer het voertuig stopt, en de bi-turbotechnologie leidt dat tot een brandstofbesparing van 10%.

De nieuwe Master van LIS Transport zal worden gebruikt voor sneltransporten tussen luchthavens. Om het tijdens de wintermaanden ook warm te hebben in de Eurotunnel naar Londen is de Master uitgerust met standverwarming. Hij wordt toevertrouwd aan een vaste chauffeur. “Net als voor de vrachtwagens proberen we iedere chauffeur te koppelen aan een van de bestelwagens”, zegt Roger Van Cleynenbreugel. “Dat verhoogt de tevredenheid van de chauffeurs en leidt tot een beter onderhoud van ons wagenpark.”

LIS Transport schaft de Masters bij Renault Trucks aan via financiële leasing maar zonder onderhoudscontract. “Omdat ze ruim 150.000 kilometer per jaar afleggen, schrijven we ze op korte termijn af. Als ze na drie jaar nog goed zijn, zetten we ze in voor lichtere distributieopdrachten rond de kerk.”

Net als de vrachtwagens worden de Masters geleverd door Garage Van Hove uit Berlaar en daar heeft de afgevaardigde bestuurder alleen lof over. “Een goede garage is voor een transporteur essentieel”, zegt Roger Van Cleynenbreugel. “Als je een ongeval of pech hebt en ze helpen je uit de nood, dan is dat een zegen voor een transporteur. Dat is zo met Garage Van Hove. Ook de samenwerking met Renault Trucks verloopt heel vlot. Daarom kiezen we bij de verdere vernieuwing van onze vloot voor de Franse constructeur.” De 10.000e Master werd feestelijk afgeleverd tijdens de officiële opening van Van Hove Truck Center Antwerpen in Wommelgem.

rss
Bekijk meer