Nieuws
rss


 

26.03.2014

DOSSCHE MILLS NEEMT EERSTE EURO 6-VRACHTWAGEN IN DIENST

Renault Trucks T 430 T4X2 E6

Met de nieuwe Renault Trucks T 430 T4X2 E6 neemt maalderij Dossche Mills uit Deinze zijn eerste Euro 6-trekker in dienst. De T 430 T4X2 E6 zal de grote bestellingen bij de klanten leveren in de Benelux, in Frankrijk en in Duitsland. Hij vervangt een Renault Trucks Premium.

La minoterie Dossche Mills de Deinze met en service son premier tracteur Euro 6, un 430 T4X2 E6Dossche Mills is één van de grootste maalderijen van Europa en is één van de belangrijkste producenten en leveranciers van bakkerijgrondstoffen. Dit familiebedrijf ontstond in 1875 en werd met vakmanschap en passie voor de bakkerijsector doorgegeven van generatie op generatie. De producten worden geproduceerd uit de beste graansoorten en andere hoogwaardige natuurlijke grondstoffen. Het bedrijf heeft vestigingen in Merksem en in Deinze.

De voertuigen van de vestiging in Deinze zijn bijna allemaal Renault Trucks. Het wagenpark varieert van trekkers over bulkwagens en bakwagens. Bijna alle wagens komen van bij Garage Ampe in Zulte die ook het onderhoud doet. “De keuze van een vrachtwagen is één ding”, zegt transportverantwoordelijke Marc Naessens. “Maar zeker zo belangrijk is de garage en daarover zijn we heel tevreden. Garage Ampe biedt een service om U tegen te zeggen. Ze komen de wagens bij ons ophalen en terugbrengen waardoor je tegelijkertijd ook een persoonlijk contact hebt met de garage.”

 

La minoterie Dossche Mills de Deinze met en service son premier tracteur Euro 6, un T 430 T4X2 E6De keuze van Dossche Mills viel op de Renault Trucks T 430 T4X2 E6 met adaptieve cruise control (ACC), geoptimaliseerde schakelstrategie en cruise control met Optiroll. Samen met de trapeziumvormige cabine, een voorruit onder een hoek van 12° en diverse aerodynamische voorzieningen, zorgen al die elementen voor een lager brandstofverbruik en een verminderde CO2-uitstoot.

De trekker heeft ook een waarschuwingssysteem voor frontale aanrijding (FCW). “De truck doet zelf een noodstop”, zegt Marc Naessens. “En dat is echt wel een optie die voor de veiligheid letterlijk van levensbelang is. Net als ABS vroeger zal ook dat meer en meer zijn ingang vinden.”

rss