Nieuws
rss


 

29.04.2014

RENAULT TRUCKS STELT DE NIEUWE RENAULT MASTER VOOR OP DE CVS IN BIRMINGHAM

NIEUWE RENAULT MASTER OP DE CVS IN BIRMINGHAM

De nieuwe Renault Master wordt vandaag, 29 april 2014, onthuld tijdens de Commercial Vehicle Show in Birmingham. De nieuwe Renault Master, verkrijgbaar in een versie van 2,8 tot 4,5 ton, beschikt over een nieuw design, nieuwe motorvermogens, bi-turbo-technologie, standaard ESC en een Eco-modus voor brandstofbesparing.

De Commercial Vehicle Show gaat door in Birmingham van 29 april tot 1 mei 2014 en Renault Trucks maakt van deze gelegenheid gebruik om de nieuwe Renault Master voor te stellen. Het nieuwe model is verkrijgbaar in een versie van 2,8 tot 4,5 ton, als gesloten bestelwagen, met naakt chassis, als dubbele cabine, combi, bus of platform-cabine, met voor- of achterwielaandrijving, met enkellucht of dubbellucht, en met een mechanische of geautomatiseerde versnellingsbak. De nieuwe Renault Master beantwoordt perfect aan de vereisten van klanten die opereren in een stedelijk milieu.

Veel extra’s standaard op 135 en 165 pk uitvoeringen
De nieuwe Renault Master beschikt over bi-turbotechnologie (op de motoren van 135 en 165 pk). Deze technologie laat toe de lagedrukturbo en de hogedrukturbo afwisselend of tegelijkertijd in te zetten en zo bij alle motortoerentallen over een maximale laaddruk te beschikken. Voor de bestuurder vertaalt dit zich in een beter rijcomfort en toegenomen prestaties, die gepaard gaan met een lager verbruik en dus minder CO2-uitstoot.

De klanten die kiezen voor de nieuwe Renault Master, kunnen tevens brandstofbesparingen realiseren dankzij de Eco-modus. De versies met motoren van 135 pk en 165 pk zijn standaard uitgerust met dit systeem. De bestuurder kan zijn brandstofverbruik optimaliseren met een simpele druk op de knop op het dashboard. De nieuwe Renault Master beschikt bovendien op de versies met 135 pk en 165 pk over het Stop & Start-systeem dat de motor automatisch stillegt wanneer het voertuig stopt voor een verkeerslicht. De motor herstart door simpelweg de koppeling in te drukken of de transmissie in 1e versnelling te zetten. In combinatie met de bi-turbotechnologie laat dit systeem toe brandstofbesparingen tot wel 10% te realiseren.

Diverse motorvermogens
De nieuwe Renault Master is uitgerust met een Euro 5 2.3-litermotor en beschikt over een brede waaier aan vermogens: vijf vermogens (van 110 tot 165 pk) voor de voertuigen uitgerust met een mechanische versnellingsbak en twee vermogens (125 en 150 pk) voor de voertuigen uitgerust met een geautomatiseerde versnellingsbak.

Wat de veiligheid betreft, zijn de nieuwe versies van de Renault Master standaard uitgerust met het ESC (Electronic Stability Control) koerscontrolesysteem. Voor een optimale manoeuvreerbaarheid en veiligheid integreert de ESC tevens een hulp bij het wegrijden op een helling (Hill Start Aid), een noodstophulp (Emergency Brake Assist), een elektronische tractiecontrole (Extended Grip), een aanhangwagenstabilisatiefunctie (Trailer Swing Assist), een aanpasbare belastingsregeling (Adaptative Load Control) en een anti-omslagcontrole (Anti rollover control System).

Op de combi-versies is er tevens een bandenspanningscontrolesysteem verkrijgbaar. Tot slot kan de zonneklep aan passagierskant van de nieuwe Renault Master voor een verbeterd zicht en een maximale veiligheid worden voorzien van een spiegel. Wanneer deze omlaag is geklapt, wordt hiermee de dode hoek tussen het gezichtsveld van de buitenspiegel en het directe zicht tenietgedaan.

Verder is het design van de nieuwe Renault Master geëvolueerd. Hij beschikt over een nieuwe motorkap en een nieuwe gril, en kan worden uitgerust met een steenslagscherm op de radiateur. Net als de voertuigen van het nieuwe Renault Trucks-gamma krijgt de nieuwe Renault Master een rood gemetalliseerd plaatje met het opschrift 'by Renault Trucks'  op het bestuurdersportier en, voor de gesloten bestelwagens, op het achterportier.

Service
En omdat voor Renault Trucks de service integraal deel uitmaakt van het voertuig, beschikt de nieuwe Renault Master over een dienstverlening die is afgestemd op het gebruik. Zo bieden de Fast & Pro-centra hun klanten een speciaal voor lichte bedrijfswagens bestemde ruimte, met een verkorte stilstand bij het onderhoud van het voertuig en beheerste kosten. De servicekwaliteit van Renault Trucks wordt ook gerealiseerd door de Start & Drive–onderhoudscontracten en door geoptimaliseerde financieringen en verzekeringen.

Het distributiegamma van Renault Trucks is met de nieuwe Renault Master, de Renault Maxity, de Renault Trucks D Cab2m, de Renault Trucks D en de Renault Trucks D WIDE het grootste van de hele markt.

rss