Nieuws
rss


22.01.2015

OPTITRACK OP DE RENAULT TRUCKS C

AANDRIJVING EN VERBRUIK GEOPTIMALISEERD

OptiTrack, het aandrijfsysteem van Renault Trucks met hydraulische motoren in de voorwielen, laat de truck toe tijdelijk voordeel te halen uit extra aandrijving. Het is voortaan beschikbaar op de Renault Trucks C in zowel 4x2- als 6x4-configuratie, en met de Euro 6-motoren DTI 11 en DTI 13. Dankzij de OptiTrack-technologie vergroot de truck zijn vermogen om hindernissen te nemen terwijl het verbruik beperkt blijft en een groot nuttig laadvermogen behouden blijft.

Het OptiTrack-systeem van Renault Trucks is in 2010 gelanceerd op de Renault Premium Lander en kent sindsdien een grote tevredenheid onder de klanten. Het is daarom overgenomen op het nieuwe Renault Trucks C-gamma. OptiTrack biedt de truck tijdelijk extra aandrijving dankzij twee hydraulische motoren gemonteerd in de naven van de voorwielen. Dit systeem laat toe om op vraag tijdelijk te beschikken over integrale voorwielaandrijving, waarbij de nadelen van een 'klassiek' voertuig met aandrijving op alle wielen achterwege blijven, met name inzake brandstofverbruik, laadhoogte, onderhoudskosten en overgewicht.

Uitzonderlijke aandrijfkracht vanaf 0 km/u

OptiTrack is verkrijgbaar op de Renault Trucks C, in zowel de trekker- als de bakwagenconfiguratie, met 4x2- of 6x4-aandrijving en met de Euro 6-motoren DTI 11 en DTI 13, van 380 tot 520 pk.

Optitrack Met een simpele druk op de knop op het dashboard schakelt de chauffeur het systeem in of uit, zowel in vooruit versnelling als achteruitversnelling. OptiTrack is operationeel vanaf 0 km/u en wordt automatisch uitgeschakeld boven 25 km/u. Het systeem maakt gebruik van een krachtafname aan de achterkant van de motor, waardoor alle mogelijkheid voor krachtafname op de versnellingsbak behouden blijft. OptiTrack wordt gecombineerd met de geautomatiseerde Optidriver-versnellingsbak die standaard geleverd wordt op alle voertuigen van Renault Trucks. Tot slot is OptiTrack voor een optimale veiligheid voortaan compatibel met de hydraulische retarder van Voith.

Geoptimaliseerd nuttig laadvermogen

De Renault Trucks C OptiTrack kan zich uit moeilijke situaties bevrijden terwijl toch een hoger nuttig laadvermogen behouden blijft dan bij een voertuig met aandrijving op alle wielen (ongeveer 600 kg verschil). In vergelijking met het Euro 5-gamma heeft Renault Trucks het gewicht van het systeem met 90 kg kunnen verlagen. Dankzij een geoptimaliseerd eigen gewicht bieden de trucks van het C-gamma van Renault Trucks een uitzonderlijk nuttig laadvermogen.

Prioriteit voor comfort, veiligheid en productiviteit

Door voor een OptiTrack-truck te kiezen, verhoogt de transportondernemer de productiviteit van zijn voertuig: hij stelt de opdrachten van zijn chauffeur veilig, ongeacht de weersomstandigheden, en optimaliseert het brandstofverbruik van de truck. Bovendien verhoogt hij het comfort van zijn bestuurders. In de eerste plaats laat de eenvoud van het systeem de chauffeur toe zich in alle veiligheid uit een moeilijke situatie te bevrijden. Ook de lage hoogte van het chassis in vergelijking met een voertuig met aandrijving op alle wielen draagt bij aan het comfort, met onder meer een gemakkelijkere toegang tot de cabine en een betere stabiliteit van de combinatie.

Met dit nieuwe OptiTrack-aanbod op het Renault Trucks C-gamma, dat voortaan verkrijgbaar is met DTI 13-motor, geautomatiseerde Optidriver-versnellingsbak en Voith-retarder, reikt Renault Trucks zijn klanten – met name in berggebied – het perfecte instrument aan om hun productiviteit te verbeteren.

rss
Bekijk meer