Nieuws
rss


29.03.2016

Renault Master Euro 6: comfort en een lager verbruik op de voorgrond

2,8 tot 4,5 ton, motoren van 110 tot 170 pk

De Renault Master van Renault Trucks is voortaan beschikbaar met een Euro 6-motor. Met zijn maximaal toegelaten massa van 2,8 tot 4,5 ton, motoren van 110 tot 170 pk en specifieke uitrustingspakketten behoudt het Master-gamma zijn veelzijdige karakter om perfect in te spelen op de eisen van de bouwsector, het personenvervoer, pakjesdiensten en transport met geregelde temperatuur.

Renault Trucks lanceert de Renault Master Euro 6. Als antwoord op de emissienormen doet het voertuig een beroep op de SCR-katalysator (selective catalytic reduction). Die technologie gebruikt Renault Trucks al sinds 2009 op al zijn zware bedrijfsvoertuigen en wordt dan ook perfect beheerst. In combinatie met een Adblue®-injectie in de uitlaatgassen maakt het SCR-systeem het mogelijk om de vervuilende uitstoot gevoelig terug te dringen. Het Adblue®-reservoir van de Renault Master heeft een inhoud van 22 liter en gaat tot 12.000 kilometer mee. Om verwarring bij het vullen te vermijden, bevindt dit reservoir zich aan de andere kant dan die van de dieseltank.

Dit nieuwe Master-gamma, dat verkrijgbaar is in versies van 2,8 tot 4,5 ton en met motoren van 110 tot 170 pk, geniet een dubbele homologatie (Euro 6 Light Duty en Heavy Duty), zodat hij ook zware koetswerken met lift kan torsen. Renault Trucks levert ook af fabriek afgewerkte opbouwkoetswerken: plateau, boxbody en kipbak.

Renault Trucks biedt ook 'versiepakketten' die zich richten op de gebruikers van het voertuig en die hen helpen bij hun werk. Voorbeelden daarvan zijn het Vision-pakket, met opties die de zichtbaarheid ten goede komen, en het 'High comfort'-pakket, dat het comfort naar een hoger niveau tilt.

Om het werkcomfort van de bestuurder nog verder te verhogen, kan de nieuwe Renault Master ook worden uitgerust met het Media Nav 2.0-systeem, dat een 7"-aanraakscherm combineert met een audiosysteem met digitale radio, jack-aansluiting, USB- en Bluetooth®-verbinding en handenvrije telefonie. Even verbinding maken met een specifieke website volstaat om de kaarten van het systeem bij te werken. Voor nog meer veiligheid kan de Master ook worden uitgerust met een automatische grootlichtassistent (die overschakelt naar de dimlichten wanneer er op minder dan 600 meter afstand een andere wagen wordt gedetecteerd) en een parkeercamera en parkeersensoren om parkeermanoeuvres veiliger te maken.

Om het brandstofverbruik en de CO2-emissies verder terug te dringen en de prestaties van de wagen te verbeteren, is de Renault Master uitgerust met het Eco Mode-systeem, dat het motorkoppel reduceert om het brandstofverbruik te beperken, en het Stop&Start-systeem dat de motor automatisch stillegt wanneer het voertuig stopt voor een verkeerslicht. Hij beschikt ook over de bi-turbotechnologie die een lagedrukturbo en een hogedrukturbo serieel of parallel laat werken om meer koppel te leveren bij lage toerentallen (380 Nm van 1.500 tot 3.000 t/min). Tot slot is de Renault Master uitgerust met het Driver Assist-systeem, dat het ideale schakelmoment aangeeft.

Aangezien de service bij Renault Trucks integraal deel uitmaakt van het voertuig, biedt de Renault Master services op maat van zijn gebruik. De Renault Trucks dealers hebben een specifieke ruimte voor bedrijfsvoertuigen om voor klanten de immobilisatietijden en onderhoudskosten te beperken wanneer ze hun voertuig binnenbrengen voor onderhoud. Renault Master-klanten plukken de vruchten van de doorgedreven ervaring van Renault Trucks met de SCR-technologie en Adblue®, die reeds verscheidene jaren wordt gebruikt in het gamma vrachtwagens. De servicekwaliteit van Renault Trucks heeft ook betrekking op de Start & Drive-onderhoudscontracten met vier dekkingsniveaus en geoptimaliseerde financieringen en verzekeringen.

De Renault Master maakt deel uit van het Distributiegamma van Renault Trucks, het grootste op de markt dat ook de Renault Maxity, Renault Trucks D Cab 2m, Renault Trucks D, Renault Trucks D Wide en D Access omvat.

rss
Bekijk meer