Nieuws
rss


25.05.2016

Renault Trucks Maxity Euro 6

Compact, licht en robuust

De Renault Maxity, verkrijgbaar van 3,5 tot 4,5 ton, wordt voortaan aangeboden met een Euro 6 DTI 3 motor van 130 of 150 pk. Dit compacte, lichte en robuuste voertuig is perfect afgestemd op de behoeften van professionals die in de stad werken en biedt een maximaal nuttig laadvermogen van 2.681 kilogram binnen minimale buitenafmetingen.

Renault Trucks lanceert de Renault Maxity Euro 6. Zijn 130 of 150 pk sterke DTI 3-motor doet een beroep op een SCR-katalysator (Selective Catalytic Reduction) en een AdBlue®-injectie in de uitlaatgassen om de schadelijke emissies op doeltreffende wijze terug te dringen. De Renault Maxity Euro 6 beschikt ook over een AdBlue®-reservoir met een inhoud van 17,5 liter, goed voor een rijbereik tot 8.000 kilometer. Om verwarring te voorkomen, werd het reservoir aan de bestuurderskant geplaatst terwijl de brandstoftank aan de passagierskant staat. Een nieuwe schermweergave in het dashboard stelt de bestuurder in staat om het AdBlue®-niveau op elk moment te controleren; wanneer nodig wordt dit aangevuld met een verklikker en een geluidssignaal. Het volledige Renault Trucks-gamma is vandaag de dag uitgerust met een SCR-systeem om op duurzame wijze in te spelen op de milieuvereisten. Deze technologie wordt al sinds 2009 perfect beheerst in het netwerk.

Om de schadelijke emissies alsmaar verder terug te dringen en het brandstofverbruik te optimaliseren, beschikt de Renault Maxity Euro 6 standaard over het 'Eco-Mode'-systeem waarmee het voertuig in de 'zuinige' modus kan blijven rijden, ongeacht de druk die de bestuurder uitoefent op het gaspedaal.

Wendbaarheid en geoptimaliseerd laadvermogen

Als stadsvoertuig bij uitstek baant de Maxity zich overal een weg, zowel dankzij de beperkte spoorbreedte van 1.573 mm als door zijn naar voren geplaatste cabine die een erg kleine draaicirkel (4,80 meter) mogelijk maakt en. Samen met zijn uitstekend nuttig laadvermogen maken die compacte afmetingen dat de Renault Maxity zich perfect leent voor leveringen en materiaaltransport of als depannagevoertuig, minivuilniswagen of basis voor hoogtewerkers.

Om zijn nuttig laadvermogen te verhogen, heeft Renault Trucks de Maxity Euro 6 uitgerust met nieuwe bladveren voor de achterwielophanging. En wie nog meer gewicht wil vervoeren, kan het reservewiel vervangen door een herstelkit voor lekke banden en de 2-persoons zitbank door een enkele passagierszetel. Het nuttig laadvermogen van de Maxity bedraagt dan 2.681 kilogram.

Structuur van een truckchassis

Ondanks zijn pluimgewicht is de Renault Maxity een volwaardige vrachtwagen: hij werd ontworpen op basis van een chassis-cabine met U-vormige langsliggers en beschikt over een verstevigde dwarsbalk. De vooras kan tot 1.750 kilogram torsen, de achteras tot 3.300 kilogram. In zijn Euro 6-versie is de Maxity uitgerust met een nieuwe brug, zonder koppelbegrenzer, zodat men het volledige motorvermogen kan benutten. Hij krijgt ook een nieuwe parkeerrem ter hoogte van de uitgang van de versnellingsbak, die het voertuig ongeacht de belading en de hellingsgraad van de weg ter plaatse houdt.

Om de conversiewerken te vergemakkelijken, beschikt de Renault Maxity over tal van elektrische en mechanische voorzieningen zoals haken op de langsliggers, een opbouwlengte van 4.961 mm en een aftakas op de versnellingsbak.

Veiligheid voor de bestuurder en gemoedsrust voor de transporteur

Met zijn naar voren geschoven cabine en extra brede voorruit biedt de Renault Maxity een kijkhoek van 190 graden voor een optimaal zicht in de stadszone. Om te zorgen dat de bestuurder zijn traject in alle omstandigheden kan aanhouden, is de Maxity Euro 6 standaard uitgerust met een elektronische trajectcontrole en (op de versie van 4,5 ton) een rijstrookwaarschuwing. Hij beschikt ook over een vertrekhulp voor hellingen (Hill Start Aid).

Tot slot kunt u voor de Renault Maxity rekenen op services op maat van zijn gebruik. Zo beschikken de Renault Trucks-ateliers over ruimtes die speciaal zijn voorbehouden aan het onderhoud van bedrijfsvoertuigen, met aangepaste werkinstrumenten, bijzondere processen en beheerste kosten. Ook op dat vlak plukken klanten de vruchten van de expertise die Renault Trucks sinds 2009 heeft opgedaan met de SCR- en AdBlue®-technologieën, die hun sporen intussen ruimschoots hebben verdiend. De servicekwaliteit van Renault Trucks uit zich ook in de onderhoudscontracten 'Start & Drive' met vier dekkingsniveaus alsook financieringen en verzekeringen op maat.

MAXITY EURO 6

MTM

3,5 t

15"-velgen

3,5 t HD
(4,5 t in de lichtere versie)
16"-velgen

4,5 t

16"-velgen

Wielbasis

(mm)

Chassis-Cabine
Dubbele wielen

2.500

2.900

3.400

Dubbele Cabine
Dubbele wielen

2.500

 

 

 

2.900

3.400

 

rss
Bekijk meer