Nieuws
rss


 

16.07.2013

MATEXPO 2013

Ontdek ons nieuwe constructiegamma

RENAULT TRUCKS PRESENTEERT NIEUW CONSTRUCTIEGAMMA TIJDENS MATEXPO 2013

Renault Trucks au MATEXPO 2013Van woensdag 4 tot en met zondag 8 september is Renault Trucks aanwezig op MATEXPO 2013, de 35ste internationale vakbeurs voor machines en materieel voor de bouwnijverheid, de industrie en het milieu. Op de stand (standnummer 509) zullen de in juni gepresenteerde nieuwe bouwvoertuigen aanwezig zijn en een Renault Master met opbouw.

Schrijf u hier gratis in voor MATEXPO.


Op de stand van Renault Trucks staan de volgende nieuwe bouwvoertuigen:
- Renault Trucks K 460 6x4 met day cab en Optidriver
- Renault Trucks C 406 4x2 met night & day cab en Optidriver

Nieuw bouwgamma Renault Trucks

In juni heeft Renault Trucks haar nieuwe Euro 6 gamma gepresenteerd, inclusief een compleet nieuw gamma bouwvoertuigen. Renault Trucks biedt in het bouwsegment voortaan twee afzonderlijke gamma’s aan: het C en het K gamma. Het C gamma, dat verkrijgbaar is in twee cabinebreedtes, biedt een groot nuttig laadvermogen, een laag verbruik en een comfort dat vergelijkbaar is met dat van wegvoertuigen. De robuuste Renault Trucks K biedt de beste oploophoek van de markt. De twee gamma's beschikken over een volledig nieuwe aandrijflijn, een compleet nieuwe cabine en nieuwe Euro 6-motoren die identiek zijn aan die van het langeafstandsgamma.

De cabine van het nieuwe bouwgamma is ruimer, comfortabeler en ergonomischer. De knoppen op het dashboard zijn verwisselbaar, zodat de chauffeur zijn werkplek kan personaliseren. Aan de zijkant van de cabine zit een opstap om de lading gemakkelijk te kunnen controleren. Op het vlak van robuustheid zijn de voertuigen overal tegen bestand dankzij de verstevigde beschermplaten voor de onderdelen die het meest worden blootgesteld aan schokken en de 100% stalen beschermplaat. Kortom, de technische capaciteiten zijn uitzonderlijk: een uitstekende bodemvrijheid, tot 120 ton maximaal treingewicht (technische massa van het geheel) en de beste oploophoek van de markt (32°) voor het K gamma.

Optitrack, een hydrostatische voorwielaandrijving waarmee men tijdelijk over een bijkomende aandrijfkracht kan beschikken, is verkrijgbaar op het C gamma. Het K gamma biedt versies met conventionele aandrijving op alle wielen.

De voertuigen zijn uitgerust met bochtverlichting, de geautomatiseerde Optidriver-versnellingsbak als standaard, een elektrische handrem die automatisch inschakelt bij het afslaan van de motor en talrijke voorzieningen op de carrosserie.

Bovendien kunnen de klanten hun rendement verhogen dankzij de technische kwaliteiten van dit nieuwe gamma: de nieuwe Euro 6-motoren bieden een lager verbruik dan de Euro 5-versies. Dankzij een geoptimaliseerd eigen gewicht biedt het C gamma een uitzonderlijk nuttig laadvermogen van maximaal 22,8 ton en biedt het K gamma een maximaal toelaatbaar voertuiggewicht van 50 ton en een maximaal treingewicht (technische massa van het geheel) tot 120 ton. Dit nieuwe gamma beschikt tevens over talrijke voorzieningen die ertoe bijdragen dat de carrosseriehandelingen op de voertuigen worden vereenvoudigd en met 20% worden verkort zodat ook de leveringstermijnen worden verkort.

Optifuel Programma

Dankzij het Optifuel Programma biedt Renault Trucks opleiders of wagenparkbeheerders die actief zijn in de bouw een volledige opleidingsmodule aan om geïndividualiseerde verbeteringsplannen en opvolgplannen op lange termijn te realiseren met de software Optifuel Infomax en Optifuel Training, de opleiding tot zuinig rijden. Optifuel Training beschikt over een specifieke module voor rijden op bouwterreinen. Klanten kunnen tot 15% brandstofbesparing realiseren met dit programma.

Meer informatie over het nieuwe bouwgamma van Renault Trucks
Bouwvoertuigen: http://www.nl.renault-trucks.be/k-380-520/
Zware bouwvoertuigen: http://www.nl.renault-trucks.be/k-380-520/

rss