Nieuws


23.07.2018

MET RENAULT TRUCKS NAAR DE MATEXPO DEMO DAYS

Op 8 en 9 september organiseert Matexpo de speciale Matexpo Demo Days. Dit is een evenement waarbij 70 leveranciers een kleine stand hebben, maar waar rijdende trucks en werkende machines te zien zullen zijn.

Bovendien organiseert Matexpo Demo Days een beperkt aantal testritten. Van Renault Trucks zullen er permanent 2 bouwtrucks  in de zandgroeve rijden: een Renault Trucks C 440 8x4 Optitrack en een Renault Trucks K 480 8x4 Heavy. Daarnaast staat er ook een statische C 440 4x2 Optitrack.

Het aanbod constructievoertuigen van Renault Trucks is vervaardigd uit onderdelen, organen en oplossingen die aan heel strenge stevigheidstesten zijn onderworpen. Een robuustheid die ook zichtbaar is aan de buitenzijde van de voertuigen.

De Renault Trucks K is uitgerust met een chassis dat grote laadvermogens aan kan, waardoor u minder ritten hoeft te maken. De talrijke voorzieningen vereenvoudigen en verminderen het aantal carrosseriehandelingen.

Met de voertuigen uit het C-gamma is een uitstekend aandrijfvermogen gegarandeerd voor toegankelijkheid op allerlei uiteenlopende terreinsoorten; dit dankzij de verhoogde bodemvrijheid en de standaard off-road modus op de geautomatiseerde versnellingsbak.

Op de Renault Trucks C is Optitrack beschikbaar. Optitrack vormt een alternatief voor voertuigen met AWD (all-wheel-drive). Door het hydrostatische aandrijfsysteem op de voorwielen kan een voertuig met Optitrack zich vrijmaken uit lastige situaties vanaf 0 km/h. U heeft volop profijt van het verhoogde aandrijfvermogen terwijl het voertuiggewicht toch beperkt blijft en het brandstofverbruik relatief gering, in vergelijking met een voertuig met AWD.

Vandaag de dag breidt Renault Trucks zijn Optitrack-aanbod uit met nieuwe functies.

De hydraulische druk van het systeem werd verhoogd, waardoor het maximumkoppel aan het wiel met 7% toenam. Die verbetering komt de tractie ten goede zodat chauffeurs gemakkelijker het hoofd kunnen bieden aan moeilijkheden die eigen zijn aan ritten met een zware belasting of op steile hellingen.

Om zelfs in de meest extreme omstandigheden een maximaal startvermogen en totale beheersing van het voertuig te verzekeren, heeft Renault Trucks bovendien een ‘boost’-functie toegevoegd. Die functie kan de chauffeur inschakelen om de maximale druk (450 bar) te leveren aan de voorwielen en zo het vertrekkoppel van de voorwielen te maximaliseren.

Het Optitrack-systeem wordt automatisch uitgeschakeld zodra het voertuig 50 km/u rijdt (in plaats van 40 km/u voor de vorige versie) en wordt automatisch weer ingeschakeld bij 20 km/u. Zo verlicht het systeem het werk van de chauffeur.

Tot slot regelt een automatische kalibratie voortdurend de parameters van het Optitrack-systeem, zodat het prestatieniveau niet wordt aangetast naarmate het voertuig ouder wordt.

Bekijk meer